A rendszergazdák tipikusan személyre szóló felhasználói fiókokat hoznak létre egy szervezet számára. Így Gipsz Jakab, aki egyébként az elnöke a szervezetnek, gipsz.jakab@domainnév.hu fiókot kapna a G Suiteben is.
De mi van, ha Gipsz Jakab helyett Valamilyen Piroska lesz az ügyvezető? Mi lesz az ügyvezető úr e-mailjeivel? És mi lesz Gipsz úr dokumentumaival, névjegyeivel ... folytathatnám. Kezdetét veszi a káosz és bizonytalanság.
A kérdés tehát, hogyan hozz hát létre úgy felhasználói fiókokat a G Suiteben, hogy később ne fájjon miatta a fejed? Mutatom...
4 érv arra, hogy miért ne személyek szerint hozd létre G Suite fiókokat
- egy szervezet/cég G Suite fiókjai nem magán fiókok, ott olyan levelek, dokumentumok vannak (kellene lenniük) amik a szervezethez/céghez tartoznak, és nem a fiókot kezelő személyhez
- egy G Suite felhasználói fiók nem csak egy sima e-mail postafiók, alaphelyzetben is tartozik hozzá saját Drive tárhely, Naptár, Névjegyek, Hangouts, Webhelyek és más szolgáltatások ... az itt keletkezett anyagok a szervezet/cég, és nem a fiókot éppen kezelő személy életének szerves részei
- a "személytelenített" G Suite szervezeti fiókot mégis könnyen személyessé lehet tenni a szervezet és a külvilág felé, miközben
- a szervezeti-fiók struktúrában úgy lehet a fiókot kezelő személyét lecserélni, hogy az nem érinti a fiók tartalmát, tehát minden folyamatában tovább vihető, így a személycsere nem jelent fennakadást a szervezet/cég életében
G Suite felhasználói fiókstruktúra személyi-fiókok helyett szervezeti-fiókokkal
Mindezek alapján, azt javaslom, hogy ne személyi-fiókokat, hanem szervezeti-fiókokat hozz létre a G Suiteben a következők szerint:- lépj be a rendszergazdai G Suite fiókodba
- a Felhasználók oldal bal oldalán, a szűrő panelen, állj rá arra a szervezeti egységre, alegységre, ahová az új felhasználói fiókot fel szeretnéd venni, majd
- kattints a jobb alsó sarokban lévő + gombra
- ha több szervezetet (domaint) kezelsz, akkor a felugró ablakban először azt válaszd ki, hogy az új felhasználói fiókot melyik szervezethez (domain névhez) akarod adni, ezért
- a @ utáni mezőre kattintva, a kis ablakból válaszd ki a megfelelő domain nevet, majd
- a Családnév mezőbe írd csupa kisbetűvel, hogy fiók
- a Családnév mezőt szinte sehol sem használja a G Suite, ezért kerül ide ez az apró szócska. Fontos, hogy ezt így csináld!!
- az Utónév mezőbe a pozíció vagy szervezeti egység nevét írd, majd kötőjellel elválasztva a szervezet nevét vagy rövidített nevét
- példák az Utónév mezőre: Elnök-XYZ vagy Iroda-XYZ vagy Szervizvezető-XYZ ...
- ha egy pozícióból több van, akkor azokat számozással tudod megkülönböztetni. Pl. Munkatárs1-XYZ, Munkatárs2-XYZ ...
- az Elsődleges e-mail cím mezőbe az utónév kötőjel előtti részét add meg ékezetek nélkül!
- az előző példáknál maradva: elnok, iroda, szervizvezeto ...,
- a fiókok e-mail címei tehát ezek lesznek: elnok@xyz.hu, iroda@xyz.hu, szervizvezeto@xyz.hu ...
- a jelszó beállítással ne bíbelődj,
- nyomd meg a LÉTREHOZÁS gombot
- nyomd meg az E-MAIL KÜLDÉSE gombot, majd
- az új felugróban - ha akarod - adj meg egy e-mail címet, ahová elküldheted az új fiók belépési adatait és belépési linkjét
- pl. megadhatod annak a személynek az e-mail címét, aki ezt a fiókot használni fogja ... így értesítést kap a fiók elkészültéről, és a fiókba majd be is tud lépni.
- pipáld be a Másolatot kérek lehetőséget, mert fontos, hogy nálad, a rendszergazdánál is legyen nyoma az új fiók létrehozásának...
- nyomd meg a KÜLDÉS gombot
Ha valamikor változik a fiókot használó személy, akkor csak ezeket a lépéseket kell újra megtenned, az új személyhez igazítani, de a felhasználói szervezeti-fiók minden adata változtatás nélkül marad, azokat az új személy egy az egyben örökli!!
És épp ez a lényeg, így tudod a legkisebb munkával és vesződéssel követni egy szervezet személyi állományának változását, miközben biztosítod a szervezet folyamatos, zökkenőmentes működését!
Tipp!
Sok sikert! Guglizz, ne csak kuglizz! mood
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése