ÚTMUTATÓK, HASZNOS TANÁCSOK, TIPPEK-TRÜKKÖK A
GOOGLE INGYENES ALKALMAZÁSAIHOZ
LEGFRISSEBB
Pillanat...

A profi Nonprofit - Google sablonok, minták készítése és használata

Google Sablongaléria létrehozása és használata. Profi benyomás, profi működés még a legkisebbeknek is!

Egy nonprofit szervezet imázsát növeli, ha egységes arculati elemekkel jelenik meg a külvilág felé. Az ingyenes Google Nonprofit G Suite csomaggal launch rendelkezők saját dokumentum, táblázat, űrlap és prezentáció sablonokat hozhatnak létre, amit a szervezet tagjai egységesen használhatnak. A sablonok készítése és használata egyszerű ... Mutatom!

Mire jók a szervezeti sablonok?

Szervezeti sablonokkal garantálni tudod, hogy a szervezeten (egyesület, alapítvány, nonprofit szervezet) belül mindenki az egységes dokumentumokkal kommunikál a külvilág felé. Így akár a legapróbb civil szervezet is profi benyomást kelt, ezzel nagymértékben növeli hitelességét, és könnyebben tud küldetésének megfelelni.

A sablonokkal egységesíteni tudod például a levelezést, a jogi és pénzügyi dokumentumokat, prezentációkat... 

    Hogy működik a saját sablongaléria?

    A sablongalériában csak azok a sablonok szerepelnek, amiket oda feltöltesz, tehát 

    • először készítsd el a sablonnak szánt elemeket a szokásos módon a Google Dokumentumokban, Google Táblázatokban, Google Űrlapokban vagy a Google Diákban (prezentáció), majd
    • ezeket az elemeket töltsd fel a sablongalériába, utána pedig
    • használd a sablonokat új dokumentum kiinduló pontjaként

    Hogyan kell a sablonokat feltölteni?

    A kész, sablonnak szánt fájlt a Driveból adhatjuk hozzá a Sablongalériához. Ehhez a Driveban
    • kattints a baloldali Új gombra, majd
    • a kurzort vidd a megfelelő Google fájl típus fölé (Google Dokumentumok, Google Táblázatok, Google Diák vagy Google Űrlapok) ... 
    • kattints a jobb oldalon megjelenő kis nyílra
    •  a kis ablakból válaszd a Sablonból lehetőséget
    Új fülön, fekete háttérrel, megnyílik a szervezet Sablongalériája, ahol kategóriák szerint találod a már feltöltött sablonokat. Új sablon hozzáadásához
    • legfelül, a jobb oldalon, kattints a SABLON ELKÜLDÉSE file_upload gombra
    • A felugróban kattints a DOKUMENTUM KIVÁLASZTÁSA gombra, majd 
    • az újabb felugróban válaszd ki a sablonnak szánt fájlt
    • nyomd meg a Megnyitás gombot
    • visszatérünk a kis ablakhoz, ahol a Kategória mezőre kattintva kategóriába sorolhatod a feltöltendő sablont
      • a kategóriákat a G Suite Felügyeleti konzolban lehet testre szabni
    • a beküldéshez kattints a KÜLDÉS gombra

    Ki tölthet fel és hagyhat jóvá sablonokat?

    A G Suiteben (Alkalmazások/G Suite/Drive és Dokumentumok beállítása/Sablonok) szabályozhatod, hogy ki tölthet fel, illetve hagyhat jóvá új sablonokat a szervezeten belül, és azt is, hogy kell-e jóváhagyás a sablon sablongalériában való szerepeltetéséhez.

    Ha a jóváhagyást kell kérni, és valaki a szervezetből egy sablont küld be a Sablongalériába, akkor a beküldéskor megjelenik neki egy ablak Jóváhagyásra vár felirattal. 

    Ilyenkor az engedélyező kap egy jóváhagyás kérő e-mailt, megnézheti a sablonnak ajánlott dokumentumot. Jóváhagyhatja, vagy elutasíthatja a sablont. A jóváhagyásról/elutasításról értesítést kap a beküldő. A jóváhagyott sablon bekerül a Sablongalériába.

     Sablonok szerkesztése

    Egy, a már Sablongalériában szereplő sablont úgy tudsz szerkeszteni, illetve kategóriáján változtatni, ha a galériába mész és ott
    • megkeresed a sablont, majd
    • a jobb egérgombbal rákattintasz
    • a kis ablakban kattints a ceruza ikonra  mode_edit ha szerkeszteni akarod a fájlt
      • azt, hogy magát a sablont szerkeszted onnan tudod, hogy a szerkesztésre megnyitott dokumentum neve mellett a Sablongalériában felirat látható!
    • ha készen vagy a szerkesztéssel, egyszerűen csak zárd be a sablont

    A sablonok használata

    Ha egy kész sablont akarsz használni a sablongalériából, akkor a Driveban
    • kattints a baloldali Új gombra, majd
    • a kurzort vidd a megfelelő Google fájl típus fölé (Google Dokumentumok, Google Táblázatok, Google Diák vagy Google Űrlapok) ... 
    • kattints a jobb oldalon megjelenő kis nyílra
    •  a kis ablakból válaszd a Sablonból lehetőséget
    • a Sablongalériában keresd meg a sablont, amit használni szeretnél, és egyszerűen csak
    • kattints rá
    • megnyílik a sablon szerkesztésre
    • a fájlt tetszés szerint nevezd át, és dolgozz benne
    • ennyi! mood

    Tipp! 

    Mielőtt sablonok gyártásába kezdesz, érdemes kialakítani a kategóriákat, megtervezni az arculatot és elkészíteni a szükséges kreatívokat.

    Jó guglizást! mood
    ---

    Szólj hozzá! Oszd meg és/vagy lájkold a cikket, ha hasznosnak találod! Köszönöm!

    0 megjegyzés:

    Megjegyzés küldése