Mire jók a szervezeti sablonok?
Szervezeti sablonokkal garantálni tudod, hogy a szervezeten (egyesület, alapítvány, nonprofit szervezet) belül mindenki az egységes dokumentumokkal kommunikál a külvilág felé. Így akár a legapróbb civil szervezet is profi benyomást kelt, ezzel nagymértékben növeli hitelességét, és könnyebben tud küldetésének megfelelni.
A sablonokkal egységesíteni tudod például a levelezést, a jogi és pénzügyi dokumentumokat, prezentációkat...
Hogy működik a saját sablongaléria?
A sablongalériában csak azok a sablonok szerepelnek, amiket oda feltöltesz, tehát
- először készítsd el a sablonnak szánt elemeket a szokásos módon a Google Dokumentumokban, Google Táblázatokban, Google Űrlapokban vagy a Google Diákban (prezentáció), majd
- ezeket az elemeket töltsd fel a sablongalériába, utána pedig
- használd a sablonokat új dokumentum kiinduló pontjaként
Hogyan kell a sablonokat feltölteni?
- kattints a baloldali Új gombra, majd
- a kurzort vidd a megfelelő Google fájl típus fölé (Google Dokumentumok, Google Táblázatok, Google Diák vagy Google Űrlapok) ...
- kattints a jobb oldalon megjelenő kis nyílra
- a kis ablakból válaszd a Sablonból lehetőséget
- legfelül, a jobb oldalon, kattints a SABLON ELKÜLDÉSE file_upload gombra
- A felugróban kattints a DOKUMENTUM KIVÁLASZTÁSA gombra, majd
- az újabb felugróban válaszd ki a sablonnak szánt fájlt
- nyomd meg a Megnyitás gombot
- visszatérünk a kis ablakhoz, ahol a Kategória mezőre kattintva kategóriába sorolhatod a feltöltendő sablont
- a kategóriákat a G Suite Felügyeleti konzolban lehet testre szabni
- a beküldéshez kattints a KÜLDÉS gombra
Ki tölthet fel és hagyhat jóvá sablonokat?
Ha a jóváhagyást kell kérni, és valaki a szervezetből egy sablont küld be a Sablongalériába, akkor a beküldéskor megjelenik neki egy ablak Jóváhagyásra vár felirattal.
Sablonok szerkesztése
- megkeresed a sablont, majd
- a jobb egérgombbal rákattintasz
- a kis ablakban kattints a ceruza ikonra mode_edit ha szerkeszteni akarod a fájlt
- azt, hogy magát a sablont szerkeszted onnan tudod, hogy a szerkesztésre megnyitott dokumentum neve mellett a Sablongalériában felirat látható!
- ha készen vagy a szerkesztéssel, egyszerűen csak zárd be a sablont
A sablonok használata
- kattints a baloldali Új gombra, majd
- a kurzort vidd a megfelelő Google fájl típus fölé (Google Dokumentumok, Google Táblázatok, Google Diák vagy Google Űrlapok) ...
- kattints a jobb oldalon megjelenő kis nyílra
- a kis ablakból válaszd a Sablonból lehetőséget
- a Sablongalériában keresd meg a sablont, amit használni szeretnél, és egyszerűen csak
- kattints rá
- megnyílik a sablon szerkesztésre
- a fájlt tetszés szerint nevezd át, és dolgozz benne
- ennyi! mood
Tipp!
Jó guglizást! mood
---
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése