ÚTMUTATÓK, HASZNOS TANÁCSOK, TIPPEK-TRÜKKÖK A
GOOGLE INGYENES ALKALMAZÁSAIHOZ
LEGFRISSEBB
Pillanat...

Google Drive használata: 5 hatékonyság növelő tipp

Google Drive fájlok kezelése 5 bevált módzser

Google Drive tárhelyed okos használatával rengeteg időt és bosszúságot takaríthatsz meg, főleg, ha keresned kell valamit felhő tárhelyeden. Az alábbi trükkök rutinszerű használata után azonban imádni fogsz turkálni gugliverzumod éléskamrájában ...

1. Nevezd át fájljaidat

Ha értelmes, sokatmondó címet adsz fájlaidnak, könnyebben megtalálod őket és eligazodsz közöttük. Az átnevezéshez
  • jobb egérgombbal kattints a fájlra
  • a legördülő listából válaszd az Átnevezés menüpontot
  • a felugró ablakban nevezd át a fájlt

Tipp!

Alakíts ki magadnak olyan elnevezési rendszert, ami megkönnyíti a fájlok gyors áttekintését (pl. használd benne a következőket: projekt név, vagy azonosító, téma, verziószám ... ) 

2. Tartsd nyitva az információs segédablakot

  • kattints a felső, jobb oldali ikonsorban az I betűs ikonra
  • a kinyíló információs ablak felső sorában kattints a RÉSZLETEK feliratra
  • itt mindent megtudhatsz a kiválasztott fájlról: előnézetként beletekinthetsz, látod, hogy kikkel van megosztva, melyik mappában van ... 

Tipp!

Tartsd mindig nyitva ezt az ablakot!

3. Használd a "Leírás" mezőt címkézésre

Egészen szenzációs, de csak kevesek által ismert és - sajnos - használt lehetőség az információs ablak alján szerényen meghúzódó "Leírás hozzáadása" mező használata! Tudnod kell, hogy a Google Drive keresőben a gugli a fájl nevében, a fájlok belső tartalmában és ... a Leírás mezőben keres! Tehát ide bármilyen plusz információt beírhatsz a fájllal kapcsolatban, én vesszővel ellátott címkéket szoktam ide írni, hogy könnyebben megtaláljak bizonyos fájlokat. A szerkesztéshez ...
  • kattints a ceruza ikonra
  • a megjelenő kis mezőbe írj amit akarsz ... kisregényt is írhatsz, sok karaktert elbír ...
  • üss ENTERT, vagy kattints ki a mezőből, hogy elmentsd a leírást

Tipp! 

Próbáld ki most a Leírás mezőt! Írj be egy két olyan szót, ami más dokumentumban nemigen szerepel, majd a Drive keresőben keress rá erre a szóra... elő fog jönni a fájlod!

4. Rendezd mappákba fájljaidat

A Google Drive felhő tárhelyeden ugyanúgy használhatsz mappákat, mint a pc-den, laptopodon. Ehhez ...
  • kattints felül, a bal oldalon lévő ÚJ gombra
  • a lenyíló ablakból válaszd az ÚJ MAPPA pontot
  • a felugró ablakban nevezd el a mappát, majd LÉTREHOZÁS gombra kattints
  • kész, a bal oldalon, a SAJÁT MEGHAJTÓ feliratra kattintva megjelenik az újonnan létrehozott mappa

Tipp! 

Almappát úgy hozhatsz létre, hogy először a szülőmappára állsz a bal oldali ablakban, és ezek után úgy jársz el, mint előbb ... és a mappákba fájlokat a "húzd és vidd" vonszolással is rakhatsz,  ehhez
  • kattints a listában a fájlra, majd
  • a jobb egérgombot lenyomva tartva, húzd a fájlt a célmappa fölé
  • engedd el
  • kész

5. Használd ki a Drive keresőt

A Drive keresőjében ( a Gmail keresőhöz hasonlóan) mindenféle összetett feltételek szerint tudsz keresni.

  • kattinst a Drive Keresőmező jobb végén lévő kis háromszögre
  • a lenyíló ablakban szűkítheted a keresést fájltípus, módosítás dátuma, a fájl neve vagy egy keresett szó, kifejezés bárhol stb... és ezek kombinációi alapján.

Tipp! 

Ne feledd! Ha használod a Leírás mezőt, abban is fog keresni! Jó Drive guglizást! :)

---


Oszd meg és/vagy lájkold a cikket, ha hasznosnak találod! Köszönöm!