ÚTMUTATÓK, HASZNOS TANÁCSOK, TIPPEK-TRÜKKÖK A
GOOGLE INGYENES ALKALMAZÁSAIHOZ
LEGFRISSEBB
Pillanat...

Több domain kezelése az ingyenes Google Nonprofit csomagban

Több száz domaint is felügyelhetsz az ingyenes Google Nonprofit csomaggal

Nem elég, hogy a G Suite teljesen ingyenes a nonprofit szervezeteknek launch, de a csomag lehetőséget ad akár több száz(!), a szervezet tulajdonában lévő domain (weboldal) felügyeletére, kezelésére is, egyetlen felügyeleti fiókból! A domainek felvétele - leszámítva az első "akadályt" - gyors és egyszerű! Mutatom.

Hol vehetsz fel új domaint?

Az első és talán egyetlen "trükk" a folyamatban, hogy megtaláld hol is kell a domaineket felvenni a G Suite Felügyeleti fiókban! mood
  • lépj be a rendszergazdai jogosultságú G Suite fiókodba, ott is az admin dashboardra
    • https://admin.google.com/domainnév/AdminHome
  • a Felügyeleti konzolon alaphelyzetben nem látszik, hogy hol lehet a domainokat kezelni (sem a menüben menu , sem az ikonok között nincs), de megtalálod, ha
  • az oldal alján, középen lévő TOVÁBBI VEZÉRLŐK feliratra kattintasz!
  • itt további ikonokat találsz, köztük a Domainek nevűt
    • Tipp! a Domainek ikont húzd fel, a többiek közé, hogy mindig látható legyen (így a menüben menu is meg fogod találni)

Hogyan kell új domaint a szervezethez adni?

  • domainek felvételéhez kattints a Domainek ikonra
  • a megnyíló oldalon kattints a Domainek hozzáadása/eltávolítása  feliratra
  • a megnyíló oldalon kattint bal felül a DOMAIN VAGY DOMAINALIAS HOZZÁADÁSA feliratra (gombra)
  • a felugró ablakban válaszd az Újabb domain hozzáadása lehetőséget (kattints a rádiógombjára)
  • alul, a mezőbe írd be a hozzáadandó domain "csupasz" nevét (csak simán a domain nevet pl. xyz.hu), majd kattints a FOLYTATÁS ÉS DOMAIN TULAJDONJOGÁNAK IGAZOLÁSA gombra

Hogyan igazolhatod, hogy tiéd a felvenni kívánt domain?

  • a megjelenő oldalon kattints az Alternatív módszerek feliratra (fülre)
  • válassz a megjelenő 3 lehetőség közül
  • én a középsőt, a HTML-fájl feltöltése lehetőséget szoktam választani, ezt mutatom most 

Az igazoló HTML-fájl feltöltése

Ennek a módszernek a lényege, hogy a Google generál neked egy egysoros txt fájlt (1. pont), amit letöltés után, fel kell töltened, vagy töltetned a hozzáadni kívánt domain gyökérmappájába (2. pont). Ha az igazoló fájl a helyén van, kattints a 3. pontban lévő linkre, majd alul, a piros ELLENŐRZÉS gombra (4. pont), de előbb kattints a négyzetbe, hogy nem vagy robot!

Tipp! Ha nem te kezeled a szervezet tárhelyét, akkor legjobb, ha a letöltött igazoló fájlt elküldöd a tárhelykezelő szolgáltatódnak, és megírod, hogy mit csináljon vele.

Ha hozzáférsz és tudod kezelni a tárhelyet, ahol a domain regisztrálva van, menj és keresd meg a domain mappáját, és egyszerűen töltsd fel ide az ellenőrző fájlt, majd folytasd az igazolást a 3. pontban!

Mi a teendő sikeres domain név hozzáadása után?

Sikeres igazolás után, a Domainek/Domainek hozzáadása/eltávolítása oldalon megjelenik a frissiben hozzáadott domain, mint másodlagos domain.

Most vagy később be lehet állítani, hogy

  • a domainhez tartozó levelezést a Gmail bonyolítsa,
  • illetve ki kell alakítani az új domainhez tartozó szervezeti egységet a Felhasználók menüpontban
Ezekről a lépésekről következő cikkekben olvashatsz!
---

Szólj hozzá! Oszd meg és/vagy lájkold a cikket, ha hasznosnak találod! Köszönöm!